Zgodnie z wprowadzoną w 2018 r. nowelizacją ustawy o samorządzie gminnym burmistrz co roku do 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy.
Raport podsumowuje działalność samorządu gminnego w roku poprzednim. Zakres opracowanego dokumentu obejmuje przede wszystkim realizację polityk, programów, strategii, uchwał rady gminy za rok poprzedni.
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie posłużą mieszkańcom gminy do zwiększenia wiedzy na temat funkcjonowania samorządu gminnego, a także staną się podstawą do prowadzenia dialogu na temat przyszłości gminy.
INFORMACJA
Przewodniczącego Rady Miejskiej Gminy Dobrzyca
o możliwości dokonywania zgłoszeń do udziału w debacie nad raportem
o stanie Gminy Dobrzyca za 2020 r.
Informuję, iż zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713):
1. Burmistrz corocznie do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3. Rada miejska może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
4. Rada miejska rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
5. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
6. W debacie nad raportem o stanie gminy zabierać głos mogą również mieszkańcy gminy.
7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
- w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;
- w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
9. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada miejska przeprowadza głosowanie nad udzieleniem burmistrzowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu burmistrzowi wotum zaufania rada miejska podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu burmistrzowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu burmistrzowi wotum zaufania.
10. W przypadku nieudzielenia burmistrzowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada miejska może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania burmistrza. Przepisy art. 28a ust. 3 i 5 ustawy stosuje się odpowiednio.
Sesja Rady Miejskiej Gminy Dobrzyca,
na której zostanie przedstawiony raport o stanie Gminy Dobrzyca w 2020 r.
odbędzie się w dniu 28 czerwca 2021 r. (poniedziałek) o godz. 13:00
w sali widowiskowej Gminnego Centrum Kultury w Dobrzycy, ul. Koźmińska 10.
W związku z powyższym informuję, że zgłoszenia mieszkańców do udziału w debacie będą przyjmowane do dnia 27 czerwca 2021 r.:
- w punkcie obsługi interesanta Urzędu Miejskiego Gminy Dobrzyca przy ul. Rynek 14,
- mailowo na adres: gmina@ugdobrzyca.pl,
- poprzez platformę ePUAP pod adresem: /UGDobrzyca/SkrytkaESP
PRZEWODNICZĄCY
Rady Miejskiej Gminy Dobrzyca
/-/ Witalis Półrolniczak
DRUK ZGŁOSZENIA DO UDZIAŁU W DEBACIE