Komunikaty

Obwieszczenie

WÓJT  GMINY

63-330   DOBRZYCA

WOJ.WIELKOPOLSKIE             

 

Dobrzyca,2011-06-06

 

GGiOŚ.6220.2.2011

 

OBWIESZCZENIE

WÓJTA  GMINY  DOBRZYCA

 

               Na  podstawie  art.  49  i  art.  10  ustawy  z  dnia  14  czerwca  1960  roku  Kodeksu  postępowania  administracyjnego  /jednolity  tekst  Dz.U.Nr  98,poz.  1071  z  2000r. ze zmianami/,  w  związku  z  art.  74  ust.  3  ustawy  z  dnia  3  października  2008r.  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  oddziaływania  na  środowisko / Dz.U. z 2008r.Nr 199,poz. 1227-ze zm./  Wójt  Gminy  Dobrzyca  zawiadamia  strony  postępowania  poprzez  obwieszczenie  o wydanym  w  dniu  06.06.2011  roku  postanowienia  Nr  GGiOŚ.6220.2.2011  nakładającego  obowiązek   przeprowadzenia  oceny  oddziaływania  przedsięwzięcia  na  środowisko  oraz  obowiązek   sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na  środowisko  dla  przedsięwzięcia  pn.: „Zespół  Elektrowni  Wiatrowych  Dobrzyca” składającego  się  z  25  elektrowni  wiatrowych  wraz  z  niezbędną  infrastrukturą  techniczną  tj.  nowobudowanymi,  remontowanymi  lub  przebudowywanymi  drogami  dojazdowymi  do elektrowni,  placami  montażowymi,  zjazdami z  istniejących  dróg,  liniami  kablowymi  średniego  napięcia,  liniami  telesterowniczymi  oraz  rozdzielniami  i  stacjami  elektroenergetycznymi,  zlokalizowanych  w  obrębach  geodezyjnych:  Galew,  Dobrzyca,  Izbiczno,  Sośnica,  Sośniczka  oraz  Strzyżew,  gmina  Dobrzyca,  powiat  pleszewski,  woj.  Wielkopolskie  w  postępowaniu  w  sprawie  wydania  decyzji  o  środowiskowych  uwarunkowaniach  dla  w/w  przedsięwzięcia.

 

Dobrzyca, dnia  06-06-2011r.

GGiOŚ.6220.2.2011

 

P O S T A N O W I E N I E

 

Na podstawie art.  63  ustawy  z  dnia  3  października  2008 roku  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  oddziaływania  na  środowisko  / Dz.U.Nr 199,poz. 1227/  § 3 ust. 1 pkt  6 lit b)   Rozporządzenia Rady Ministrów  z  dnia  9  listopada  2010  roku  w  sprawie  przedsięwzięć  mogących  oddziaływać  na  środowisko  /Dz.U.Nr 213,poz.1397/, oraz art.123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks  postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z  2000r. Nr 98, poz.1071 ze zm.)  po  zasięgnięciu  opinii  Regionalnego  Dyrektora  Ochrony  Środowiska  w  Poznaniu  oraz  Państwowego  Powiatowego  Inspektora  Sanitarnego  w  Pleszewie

 

p o s t a n a w i a m

 

I.  Nałożyć  obowiązek  przeprowadzenia  oceny  oddziaływania  przedsięwzięcia  na  środowisko  dla  planowanego  przez  DOMREL  Biuro  Usług  Inwestycyjnych  Sp.  z o.o.,  ul.  Odzieżowa  12c/1,  71-502  Szczecin reprezentowanej  przez  pełnomocnika  Pana  Michała  Wiśniewskiego  Kierownika  Projektu,  Biuro  w  Poznaniu,  61 – 625 Poznań, ul. Hawelańska 1  działającego  z  upoważnienia  Prezesa  Zarządu  DOMREL  Biura  Usług  Inwestycyjnych  Sp. z o.o  przedsięwzięcia  mogącego  potencjalnie  znacząco  oddziaływać  na  środowisko  pn.:  „Zespół  Elektrowni  Wiatrowych  Dobrzyca” składającego  się  z  25  elektrowni  wiatrowych  wraz  z  niezbędną  infrastrukturą  techniczną  tj.  nowobudowanymi,  remontowanymi  lub  przebudowywanymi  drogami  dojazdowymi  do elektrowni,  placami  montażowymi,  zjazdami z  istniejących  dróg,  liniami  kablowymi  średniego  napięcia,  liniami  telesterowniczymi  oraz  rozdzielniami  i  stacjami  elektroenergetycznymi,  zlokalizowanych  w  obrębach  geodezyjnych:  Galew,  Dobrzyca,  Izbiczno,  Sośnica,  Sośniczka  oraz  Strzyżew,  gmina  Dobrzyca,  powiat  pleszewski,  woj.  Wielkopolskie.

 

II.  Nałożyć  obowiązek   sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na  środowisko dla w/w   przedsięwzięcia    w  zakresie  przewidzianym  w  art.  66  ustawy  - z  dnia  3  października  2008 r roku  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  oddziaływania  na  środowisko / Dz.U.Nr 199,poz. 1227/,  który  powinien  w  szczególności  zawierać  analizę  podanych  niżej  zagadnień:

1.Z  zakresu  ochrony  przed  hałasem  i  polami  elektromagnetycznymi

-          należy  określić  poziom  mocy  akustycznej  pracującej  turbiny  wiatrowej  w  warunkach, 

w  których  emisja  hałasu  jest  największa;

-          należy  wskazać  współrzędne  posadowienia  turbiny  wiatrowej  w  jednym  z  aktualnie  obowiązujących  układów  współrzędnych  określonych  w  rozporządzeniu  Rady  Ministrów  z  dnia  8  sierpnia  2000r.  w  sprawie  państwowego  systemu  odniesień  przestrzennych  (Dz.U.Nr 70,poz.821);

-          należy  określić  skumulowane  oddziaływania  projektowanego  przedsięwzięcia  na  środowisko,            z  innymi  siłowniami  wiatrowymi  istniejącymi  lub  planowanymi  do  realizacji  w  pobliżu  przedsięwzięcia,  w  postaci  izolinii  poziomu  dźwięku  odpowiadających  dopuszczalnym  poziomom  hałasu,  zgodnie  z  rozporządzeniem  Ministra  Środowiska  z  dnia  14  czerwca  2007r.  w  sprawie  dopuszczalnych  poziomów  hałasu  w  środowisku  (Dz.U.Nr 120,poz.862);

-          należy  określić  skuteczne  metody  zabezpieczenia  terenów,  wymagających  ochrony,  przed  negatywnym  wpływem przedsięwzięcia  na  istniejący  klimat  akustyczny;

-          należy  opisać  sposób  przesyłu  wytwarzanej  energii  elektrycznej  do  sieci  elektroenergetycznej  z  uwzględnieniem  ewentualnych  napowietrznych  transformatorów.  Jednocześnie  należy  ocenić  rozkład  pól  elektromagnetycznych  wokół  elementów  infrastruktury  elektrycznej.

 

2.Z  zakresu  ochrony  przyrody

należy  przedstawić  opis elementów  przyrodniczych  środowiska  będących  w  zasięgu  przewidywanego  oddziaływania  planowanego  przedsięwzięcia  (w  tym  szaty  roślinnej  z  chronionymi  gatunkami  i  siedliskami  przyrodniczymi,  występujących  zwierząt,  ukształtowania  terenu,  występowania  wód  powierzchniowych,  itd.)  wraz  z  opisem  elementów  przyrodniczych  objętych  ochroną,  na  podstawie  ustawy  z  dnia  16 kwietnia  2004r.  o  ochronie  przyrody   (Dz.U.z 2009r.Nr 151,poz.1220 ze zmianami)-  ze  szczególnym  uwzględnieniem  ptaków  i  nietoperzy  (w cyklu  rocznym  tj.   w  okresie  lęgowym,  migracji  i  zimowania),  które  są  grupą  organizmów  szczególnie  narażoną  na  negatywne  oddziaływania  tego  typu  inwestycji;   opis  ten  powinien  zawierać  podstawowe  parametry  lokalnych  populacji,  które  pozwoliłyby  ocenić  skalę  i  sposób  wykorzystywania  omawianego  terenu  przez  awifaunę  i  chiropterofaunę;  powyższe  informacje  należy  sporządzić  na  podstawie  szczegółowych,  aktualnych  i  konkretnych  danych  dotyczących  gatunków  oraz  siedlisk  występujących  na  przedmiotowym  terenie  i  obejmujących  m.in.  okres  wegetacyjny  roślin,  a  także  okres  lęgowy,  migracji  i  zimowania  chronionych  gatunków  zwierząt  (w  szczególności  ptaków  i  nietoperzy);  należy  również  opisać  metody  wykorzystane  do  zebrania  ww.  danych;  zgodnie  z  informacjami  zawartymi  w  opracowaniach:  Polskiego  Stowarzyszenia  Energetyki  Wiatrowej  2008”  Wytyczne  w  zakresie  oceny  oddziaływania  elektrowni  wiatrowych  na  ptaki”  oraz  Porozumienia  dla  ochrony  nietoperzy  2009”  Tymczasowe  wytyczne  dotyczące  oceny  oddziaływania  elektrowni  wiatrowych  na  nietoperze”  rekomendowane  przez  Państwową  Radę  Ochrony  Przyrody  w  styczniu  2010r.,  zaleca  się  by  raport  zawierał  wyniki  rocznego  monitoringu  przedrealizacyjnego  ptaków  i  nietoperzy  w  celu  uzyskania  informacji  o  składzie  gatunkowym  i  liczebności  awifauny  w  cyklu  rocznym,  natężeniu  i  sposobie  wykorzystywania  przestrzeni  przez  ptaki  (w szczególności:  drapieżniki  i  gatunki  o  dużych  rozmiarach  ciała,  migracji  dalekodystansowi,  ptaki  tworzące  lokalne  koncentracje  żerowiskowe  i  noclegowiskowe)  i  nietoperze;

-          należy  przedstawić  ocenę  wpływu inwestycji na  środowisko  przyrodnicze  ze  szczególnym uwzględnieniem  wpływu  na  ptaki  i  nietoperze,  a  także  płazy  (mogące  się gromadzić     w  wykopach  pod  elektrowniami)  oraz  opis  przewidywanych  znaczących  oddziaływań  planowanego  przedsięwzięcia  na  środowisko,  obejmujący  bezpośrednie,  pośrednie,  wtórne,  skumulowane,  krótko-  i  długoterminowe,  stałe  i  chwilowe  oddziaływanie  na  środowisko,  wynikające  z  istnienia  przedsięwzięcia  oraz  wykorzystywania  zasobów  środowiska;

-          należy  przedstawić  opis  metod  prognozowania  zastosowanych  przez  wnioskodawcę;

-          należy  przedstawić  opis  przewidywanych  działań  mających  na  celu  zapobieganie,  ograniczenie  (wskazanie  działań  minimalizujących)  ewentualnych  negatywnych  oddziaływań  na  środowisko  -  wszelkie  proponowane  do  wykonania  działania  minimalizujące  bądź  rekompensujące  powinny  być  przedstawione  w  sposób  szczegółowy,  niebudzący  wątpliwości  co  do  sposobu  ich  wykonania;

-          zagadnienia  związane  z  oddziaływaniem  inwestycji,  działaniami  minimalizującymi  oraz  monitoringiem  należy  przedstawić  w  formie  graficznej;

-          należy  przedstawić  propozycję  ornitologicznego  i  chiropterologicznego  monitoringu  porealizacyjnego  farmy  wiatrowej  z  podaniem  metod  i  harmonogramem; 

 

3.Z  zakresu  gospodarki  odpadami

-          Należy  określić  rodzaje  i  ilości  odpadów  powstających  na  etapie  budowy,  eksploatacji  i  likwidacji  przedsięwzięcia  oraz  opisać  sposób  magazynowania  zagospodarowania  odpadów  na  w/w  etapach  przedsięwzięcia  i  sposoby  minimalizacji  ich  powstawania.

 

4.Należy  szeroko  opisać  i  uzasadnić warianty  lokalizacyjne  przedsięwzięcia  w  tym wariant  najkorzystniejszy  dla  środowiska  oraz  wariant  „0”  polegający  na  niepodejmowaniu  przedsięwzięcia. Uzasadnienie  proponowanego  przez  wnioskodawcę  wariantu  winno  wskazywać  jego  oddziaływanie  na  środowisko,  w  szczególności  na  rośliny,  zwierzęta,  grzyby  i  siedliska  przyrodnicze  oraz  przedmioty  ochrony  na obszarach  Natura  2000, z  uwzględnieniem  ewentualnego  skumulowanego  oddziaływania  z  innymi  turbinami  zlokalizowanymi  w  okolicach  przedsięwzięcia  a  także  oddziaływanie  planowanej  inwestycji  na  ludzi.

 

U Z A S A D N I E N I E

 

Wnioskiem  z  dnia  07  kwietnia  2011r. inwestor Biuro  Usług  Inwestycyjnych  DOMREL  Sp. z o.o.,  ul.  Odzieżowa  12c/1, 71  -  502  Szczecin  reprezentowanej  przez  pełnomocnika  Pana  Michała  Wiśniewskiego  Kierownika  Projektu,  Biuro  w  Poznaniu,  61 – 625 Poznań, ul. Hawelańska 1  działającego  z  upoważnienia  Prezesa  Zarządu  DOMREL  Biura  Usług  Inwestycyjnych  Sp. z o.o wystąpiło  o wydanie decyzji  o  środowiskowych  uwarunkowaniach  zgody  na  realizację  przedsięwzięcia  pn.:  „Zespół  Elektrowni  Wiatrowych  Dobrzyca” składającego  się  z  25  elektrowni  wiatrowych  wraz  z  niezbędną  infrastrukturą  techniczną  tj.  nowobudowanymi,  remontowanymi  lub  przebudowywanymi  drogami  dojazdowymi  do

 

 

elektrowni,  placami  montażowymi,  zjazdami z  istniejących  dróg,  liniami  kablowymi  średniego  napięcia,  liniami  telesterowniczymi  oraz  rozdzielniami  i  stacjami  elektroenergetycznymi,  zlokalizowanych  w  obrębach  geodezyjnych:  Galew,  Dobrzyca,  Izbiczno,  Sośnica,  Sośniczka  oraz  Strzyżew,  gmina  Dobrzyca,  powiat  pleszewski,  woj.  Wielkopolskie.

  

W  ramach  inwestycji  planuje  się  budowę  25  elektrowni  wiatrowych  o  mocy  pojedynczej  turbiny  do  3,0  MW  i  całkowitej  wysokości  do  210  m.  Z  danych  zawartych  w  karcie  informacyjnej  wynika,  że  turbiny  zostaną  zainstalowane  na  wieżach  rurowych  ,  posadowionych  na  żelbetonowych  płytach  fundamentowych.  Nominalną  moc  elektrownie  osiągną  przy  prędkości  wiatru  ok.  12,5  m/sek.  W  ramach  przedmiotowego  przedsięwzięcia  planuje  się  również  przebudowę/remont  istniejących  dróg  oraz  budowę  nowych  dróg  dojazdowych.  Linie  kablowe  przewiduje  się  lokalizować  w  istniejących  pasach  drogowych.

W  dniu  12  kwietnia  2011  roku  zostało  wydane  przez  Wójta  Gminy  Dobrzyca  zawiadomienie  o  wszczęciu  postępowania  w  powyższej  sprawie  o  czym  zostały  poinformowane  strony  postępowania.  Ze  względu  na  to,  że  liczba  stron  postępowania  przekracza  20  zatem zgodnie z art.  74  ust.  3 ustawy z dnia  3  października  2008r.  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  oddziaływania  na  środowisko / Dz.U. z 2008r.Nr 199,poz. 1227-ze zm./  został  zastosowany  przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego przewidujący zawiadomienie stron o czynnościach postępowania przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty sposób publicznego ogłaszania.

Niniejsze  zawiadomienie  zostało  również  udostępnione  w  publicznie  dostępnym  wykazie  danych  na  stronie  Biuletynu  Informacji  Publicznej  Urzędu  Gminy  w  Dobrzycy  oraz  wywieszone  na  tablicy  ogłoszeń  w  siedzibie  Urzędu  Gminy  w  Dobrzycy,  Rynek  14  oraz  w  pobliżu  miejsc  planowanego  przedsięwzięcia.  Na  tym  etapie  postępowania  nie  zostały  złożone  żadne  wnioski  ani  też  zastrzeżenia.

Zgodnie  z  § 3 ust. 1 pkt 6  lit  b),  cytowanego  wyżej  rozporządzenia  Rady  Ministrów  w/w  inwestycja  należy  do  przedsięwzięć  mogących  potencjalnie  znacząco  oddziaływać  na  środowisko,  dla  których  ocena  oddziaływania  na  środowisko  może  być  wymagana.  W  związku  z  powyższym  na podstawie art. 64  ust.1  pkt  1  i  2,  ustawy z  dnia  3  października  2008 roku  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  oddziaływania  na  środowisko / Dz.U.Nr 199,poz. 1227 ze zmianami/ przedmiotowy wniosek  został  przedłożony  do Regionalnego  Dyrektora  Ochrony  Środowiska  w  Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego  w   Pleszewie co  do  potrzeby  przeprowadzenia  oceny  oddziaływania  na  środowisko  dla  planowanego  przez  inwestora  przedsięwzięcia  a w  przypadku stwierdzenia  takiej potrzeby  -  co  do  zakresu  raportu  o  oddziaływaniu  przedsięwzięcia  na  środowisko.

   W odpowiedzi na wniosek  Regionalny  Dyrektor  Ochrony  Środowiska  w  Poznaniu  postanowieniem  z  dnia  28  kwietnia  2011r. (data wpływu 02.05.2011r.) Nr  WOO-i.4240.210.2011.ARI  biorąc  pod  uwagę  uwarunkowania,  o  których  mowa  w  art.  63  ust.  1  ustawy  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  oddziaływania  na  środowisko  wyraził  opinię  o  potrzebie  przeprowadzenia  oceny  oddziaływania  na  środowisko  oraz  określił  zakres  raportu,  który  powinien  być  wykonany  w  oparciu  o  art.  66  cytowanej  wyżej  ustawy  o   udostępnianiu  informacji  o  środowisku,  przy  szczególnym  uwzględnieniu  zagadnień  z  zakresu  ochrony  przed  hałasem  i  polami  elektromagnetycznymi,  z  zakresu  ochrony  przyrody,  oraz  zakresu  gospodarki  odpadami.

Natomiast  Państwowy  Powiatowy  Inspektor  Sanitarny  w  Pleszewie  wydał  opinię  sanitarną  z  dnia  26  kwietnia  2011r.r. (data wpływu 29.04.2011r.) Nr  ON-NS-72/4-10(2)/11  i  wyraził  opinię,  że  dla w/w  przedsięwzięcia  nie jest  wymagane  sporządzenie raportu  o  oddziaływaniu  przedsięwzięcia  na  środowisko.  Po  przeanalizowaniu  informacji  o  planowanej  inwestycji  stwierdził,  że  dla  projektowanego  przedsięwzięcia  zostało  już  wydane  postanowienie  znak  ON-NS 72/1-8/09 z  dnia  10.09.2009r.,  w  którym  to  zostały  uzgodnione  i  zaopiniowane  pozytywnie  zmiany  miejscowego  planu  zagospodarowania  przestrzennego  Gminy  Dobrzyca.  Do  wniosku  dołączona  była  prognoza  oddziaływania  na  środowisko.  Mając  na  uwadze  fakt,  iż  dla  przedmiotowej  inwestycji  była  już  sporządzona  ocena  oddziaływania  na  środowisko  na  etapie  uzgadniania  zmian  do  miejscowego  planu  zagospodarowania  przestrzennego  a  zakres  przedmiotowej  inwestycji  pokrywa  się  z  ustaleniami  tego  planu  Państwowy  Powiatowy  Inspektor  Sanitarny  wydał  opinię   jak  wyżej. Ustalając  obowiązek  przeprowadzenia  oceny  oddziaływania  na  środowisko,  na  podstawie  załączonej  do  wniosku  o  wydanie  decyzji  środowiskowej  karty  informacyjnej  przedsięwzięcia,  brano  pod  uwagę  uwarunkowania,  o  których  mowa  w  art.  63  ust.  1  ustawy  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  na  środowisko  tj.  lokalizację,  rodzaj,  skalę,  charakter  przedsięwzięcia,  wielkość  zajmowanego  terenu,  zakres  robót  związanych  z  jego  realizacją,  prawdopodobieństwo,  czas  trwania  oraz  odwracalność  oddziaływania,  a  także  wykorzystanie  zasobów  naturalnych  oraz  emisję  hałasu,  pól  elektromagnetycznych  i  uciążliwości  związane  z  eksploatacją  oraz  usytuowanie  przedsięwzięcia  na  obszarach  wymagających  specjalnej  ochrony  ze  względu  na  występowanie  gatunków  roślin  i  zwierząt  lub  ich  siedlisk  lub  siedlisk  przyrodniczych  objętych  ochroną,  w  tym  obszarach  Natura  2000.  Obszar,  na  którym  planuje  się  zlokalizować  farmę  wiatrową  znajduje  się  poza  obszarami  podlegającymi  ochronie  na  podstawie  przepisów  ustawy  o  ochronie   przyrody  (Dz.U.z 2009r. Nr 151, poz. 1220 ze zmianami).  Teren  na  którym  planuje  się  umiejscowić  elektrownie  to  obszar  rolniczy,  przecinany  siecią  drobnych  cieków.

 

 

Raport  o  oddziaływaniu  na  środowisko  powinien być  wykonany  zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz. 1227 ze zm.). Z uwagi na możliwość oddziaływania planowanej inwestycji na ptaki i nietoperze w raporcie należy przedstawić szczegółowe informacje z zakresu ochrony przyrody. W celu uzyskania informacji o składzie gatunkowym i liczebności awifauny w cyklu rocznym oraz natężenia i sposobie wykorzystania przestrzeni, zgodnie z informacjami zawartymi w opracowaniach: Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej 2008 „Wytyczne w zakresie oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki” oraz Porozumienia dla ochrony nietoperzy  2009 „ Tymczasowe wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze”  ( wersja II, grudzień 2009), zaleca się by raport zawierał wyniki rocznego monitoringu  przedrealizacyjnego ptaków i nietoperzy lub inne dane obejmujące swym zakresem okres lęgowy, migracje oraz zimowanie ptaków.

 Określono również, że dla przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia niezbędne są informacje związane z ochroną przed hasłem oraz z  ochroną przed polami elektromagnetycznymi. Celem uzyskania szczegółowych i wiarygodnych danych dotyczących lokalizacji turbin wiatrowych należy wskazać współrzędne posadowienia turbin  w  jednym  z  aktualnie  obowiązujących  układów  współrzędnych  określonych  w  rozporządzeniu  Rady  Ministrów  z  dnia  8  sierpnia  2000r.  w  sprawie  państwowego  systemu  odniesień  przestrzennych  (Dz.U.Nr 70,poz.821).  W raporcie należy określić również sposób gospodarowania odpadami powstającymi na wszystkich etapach realizacji przedsięwzięcia.

Biorąc  pod  uwagę  zakres  inwestycji  (wysokość  planowanych  elektrowni  i  ich  liczbę ),  a  także  możliwość  oddziaływania  planowanego  przedsięwzięcia  na  środowisko  przyrodnicze  oraz  ludzi  w  zakresie  emisji  hałasu  do  środowiska  oraz  fakt,  iż inwestycja  należy  do  przedsięwzięć  mogących  potencjalnie  znacząco  oddziaływać  na  środowisko,  dla  których  raport  może  być  wymagany,  stwierdzam  obowiązek  przeprowadzenia  oceny  oddziaływania   przedsięwzięcia  na  środowisko  oraz  obowiązek  sporządzenia  raportu  o  oddziaływaniu  przedsięwzięcia  na  środowisko  dla  przedmiotowej  inwestycji. 

Biorąc  powyższe  pod  uwagę  postanowiłem  jak  w  sentencji  postanowienia.

 

Ze  względu  na  to,  że  liczba  stron  w  przedmiotowym  postępowaniu  przekracza  20  na  podstawie art.  74  ust.  3 ustawy z dnia  3  października  2008r.  o  udostępnianiu  informacji  o  środowisku  i  jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w  ochronie  środowiska  oraz  o  ocenach  oddziaływania  na  środowisko / Dz.U. z 2008r.Nr 199,poz. 1227-ze zm./ i art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadamia  się  strony  o  niniejszym  postanowieniu  poprzez  obwieszczenie.

Na postanowienie przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, ul. Częstochowska 12 za pośrednictwem Wójta  Gminy  Dobrzyca w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

 

Doręczenie  uważa  się  za  dokonane  po  upływie  14  dni  od  dnia  publicznego  ogłoszenia  o  wydaniu  postanowienia.

 

Otrzymują:

1/ DOMREL Biuro Usług Inwestycyjnych Sp. zo.o.                                                      WÓJT

    61-625 Poznań, ul. Hawelańska  1                                                               mgr  Jarosław  Pietrzak

    Pełnomocnik Pan Michał Wiśniewski,

    Kierownik Projektu

2// DOMREL Biuro Usług Inwestycyjnych Sp. zo.o.

     ul.Odzieżowa 12c/1, 71-502 Szczecin

3/Regionalny Dyrektor

   Ochrony Środowiska w Poznaniu

   ul.28 czerwca 1956r. nr 223/229

    61-485 Poznań

4/Państwowy Powiatowy Inspektor

   Sanitarny w Pleszewie

  ul.Poznańska 30,63-300 Pleszew

4/pozostałe strony zgodnie z art. 49 k.p.a.

5/  a/a

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 czerwca 2011 09:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jarosław Kapała
Ilość wyświetleń: 1195
06 czerwca 2011 09:06 (Jarosław Kapała) - Dodanie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany