Numer Pesel

Kod RWA

5342

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • wniosek o nadanie numeru PESEL  - pobierz go i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie;
  • dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość i inne dane, które wpiszesz we wniosku.

Wniosek możesz złożyć osobiście lub może to zrobić w Twoim imieniu pełnomocnik. 

Wniosek możesz złożyć tylko pisemnie - nie ma możliwości złożenia wniosku elektronicznie. 

Wniosek możesz wysłać pocztą na adres  Urząd Miejski Gminy Dobrzyca ul Rynek 14,63-330 Dobrzyca. Załączone dokumenty potwierdzające dane wskazane we wniosku tj. kopia paszportu lub kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo muszą zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza lub występującego w tej sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.

 

 

 

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Dowolny urząd miasta/gminy

Opłaty

Nadanie numeru PESEL jest bezpłatne

Pełnomocnictwo - 17zł. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne

Termin i sposób załatwienia

Twój wniosek zostanie przyjęty od razu. Jeśli podstawa do nadania numeru PESEL będzie właściwa - otrzymasz powiadomienie o nadaniu numeru PESEL. Jeśli we wniosku będą jakieś braki - poprosimy Cię o ich uzupełnienie.

Podstawa prawna

ustawa z 24.09.2010 r. o ewidencji ludności

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Inne informacje

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

  •  zarejestrowania w związku z:

- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem, 
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,

  • rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:

- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.

  • uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
  • usunięcia  niezgodności w danych.

Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.

ODBIORCY DANYCH

Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 18.03.2022
Dokument wytworzony przez: stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych pełnomocnik d/s ochrony informacji niejawnych
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Małgorzata Maćkowiak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 marca 2022 14:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Maćkowiak
Ilość wyświetleń: 334
03 czerwca 2024 09:52 (Małgorzata Maćkowiak) - Aktualizacja danych sprawy.
18 marca 2022 14:52 (Małgorzata Maćkowiak) - Dodanie załącznika.
18 marca 2022 14:51 (Małgorzata Maćkowiak) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany