1. prowadzenie rachunkowości urzędu i jednostek obsługiwanych ;
w tym obowiązek: stosowania przyjętych zasad (polityki) rachunkowości,
okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji
rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, wyceny aktywów i pasywów
oraz rozliczenia inwentaryzacji,
2. sporządzenie sprawozdań jednostkowych ;
3. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
4. dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych
i finansowych z planem finansowym;
5. dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów
dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
6. kontrola prawidłowej ewidencji dochodów i wydatków budżetowych oraz ich
zaangażowania, porównania z planem finansowym,
7. okresowe uzgadnianie i sporządzanie obrotów i sald kont analitycznych
wydatków budżetowych,
8. analiza i kontrola kont księgowych dotyczących prowadzonych spraw,
przeprowadzanie weryfikacji kont księgowych, wyjaśnienie powstałych
różnic, inwentaryzacja roczna tych kont,
9. prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie wydatków inwestycyjnych,
10. prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych, pozostałych
środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
11. ewidencjonowanie zaangażowania w zakresie wydatków bieżących
i inwestycyjnych oraz uzgadnianie ich z planem i wykonaniem w budżecie
gminy,
12. rozliczanie dotacji celowych udzielonych przez gminę na zadania bieżące
oraz dotacji udzielonych z budżetu państwa, oraz dotacji udzielonych na
podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego,
13. prowadzenie ewidencji księgowej w programie Zakładowego Funduszu
Świadczeń Socjalnych,
14. obsługa programu Radix FKB i SJO Bestia,
15. sporządzanie przelewów bankowych w systemie bankowości
elektronicznej,
16. terminowe wystawianie faktur VAT, faktur i not korygujących zgodnie
z przepisami ustawy o podatku VAT oraz Rozporządzeniem Ministra
Finansów w sprawie wystawiania faktur,
17. terminowe sporządzanie plików JPK urzędu i jednostek obsługiwanych,
18. terminowe sporządzanie deklaracji podatkowych VAT-7 ,
19. analiza kont rachunkowych pod względem prawidłowości zapisów
księgowych,
20. sporządzanie zestawień obrotów i sald oraz comiesięczna analiza
i kontrola kont analitycznych wydatków,
21. prowadzenie ewidencji zmian w zakresie planu finansowego wydatków
zgodnie z podjętymi uchwałami i zarządzeniami,
22. archiwizacja dokumentów księgowych zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
23. księgowanie i rozliczanie wpłaconych wadiów i kaucji na rachunek bankowy
Depozytu,
24. prowadzenie ewidencji i księgowości gminy jako organu.
25. ewidencja i księgowanie wyciągów bankowych, sporządzanie poleceń
księgowania z dochodów i wydatków
26. terminowe przekazywanie środków dla jednostek budżetowych i dotacji
zgodnie z planem finansowym Gminy obowiązującym w danym roku
budżetowym.
27. prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie dochodów budżetu
państwa realizowanych przez Gminę
28. terminowe przekazywanie należnych dochodów na rachunek Wojewody,
29. przyjmowanie i analizowanie okresowych sprawozdań budżetowych
i finansowych podległych jednostek organizacyjnych gminy w zakresie
realizacji wydatków budżetowych i dochodów,
30. przygotowywanie i sporządzanie przelewów bankowych dotyczących
zobowiązań jednostki na podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych
dowodach źródłowych,
31. terminowe dokonywanie spłat rat i odsetek od kredytów i pożyczek
wynikających z zawartych umów z poszczególnymi bankami.
32. prowadzenie ewidencji zmian w zakresie planu finansowego dochodów
i wydatków organu zgodnie z podjętymi uchwałami i zarządzeniami,
33. sporządzanie dokumentacji związanej z płacami pracowników oraz
zleceniobiorców jednostki obsługującej i jednostek obsługiwanych, w tym
między innymi list płac, kart wynagrodzeń pracowników,
34. naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego od płac,
35. naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
36. zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników, podopiecznych,
opiekunów i osób zatrudnionych na umowy zlecenia do ubezpieczenia
społecznego i zdrowotnego,
37. sporządzanie deklaracji na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz
terminowe przekazywanie ich do ZUS,
38. terminowe i rzetelne rozliczanie składek ubezpieczeniowych z ZUS,
39. sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków dla
pracowników,
40. przygotowywanie wniosków o emerytury i renty
i przekazywanie ich do ZUS,
41. naliczanie, sporządzanie list oraz dokonywanie wypłat diet radnych,
przewodniczącego rady gminy, sołtysów i strażaków,
42. sporządzanie list wypłat ryczałtów samochodowych dla pracowników,
43. występowanie do PUP o refundację poniesionych kosztów wynagrodzeń,
składek ZUS osób skierowanych do pracy w tut. Urzędzie,
44. rozliczanie i naliczanie kwoty należnego odpisu z ZFŚS,
45. naliczanie składek i sporządzanie deklaracji do PFRON,
46. sporządzanie deklaracji PIT, CIT,
47. sporządzanie sprawozdawczości z zakresu wynagrodzeń,
48. przygotowywanie wykazów dot. zaangażowania wydatków wraz
z pochodnymi wynikających z zawartych umów wynagrodzeniowych,
49. dokonywanie terminowych przelewów wynagrodzeń w systemie
bankowości elektronicznej,
50. stała analiza wynagrodzeń w klasyfikacji budżetowej i kontrolowanie
wysokości planu do faktycznych wypłat wynagrodzeń,
Teczki spraw prowadzone przez te stanowiska oznacza się symbolem – Ks. i Pł.
Data wytworzenia dokumentu:
27-02-2015
Dokument wytworzony przez:
Zastępca Burmistrza/ Sekretarz Gminy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu:
Ewa Wasielewska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
16 marca 2015 00:30
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Ewa Wasielewska
Ilość wyświetleń:
1669