BURMISTRZ
GMINY DOBRZYCA
63-330 DOBRZYCA
Dobrzyca,2018-11-13
GGiOŚ.6233.2.2018
Decyzja w sprawie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 i ust.6, art. 9 ust. 1aa, 1b i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jednolity tekst Dz. U. 2018r.,poz. 1454), art. 104, art. 107 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r., poz.1257) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 5.11.2018r. Łukasza Obecnego, zam. Lubomierz 9, 63-300 Pleszew
Burmistrz Gminy Dobrzyca
I. zezwala Panu Łukaszowi Obecnemu zam. Lubomierz 9, 63-300 Pleszew; NIP – 617 175 75 23 na prowadzenie działalności w zakresie:
1. opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Dobrzyca, powiat pleszewski, województwo wielkopolskie.
II.OKREŚLAM
1. Obszar działalności objętej zezwoleniem; teren Gminy Dobrzyca powiat pleszewski, województwo wielkopolskie.
2. Termin podjęcia działalności objętej zezwoleniem ustala się na czas oznaczony od dnia 03.12.2018 roku do dnia 03.12.2028 roku.
3. Wymagania w zakresie jakości usług objętych niniejszym zezwoleniem:
- przestrzeganie w tym zakresie zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobrzyca,
- oznakowanie w sposób trwały i widoczny pojazdu (nazwa, adres i telefon firmy ), aby umożliwić zainteresowanym skontaktowanie się z firmą,
- posiadanie homologowanego pojazdu asenizacyjnego spełniającego wymagania zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 roku w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych ( Dz. U. Nr 193, poz. 1617 )
4.Wymagania dotyczące standardu sanitarnego wykonywania usług objętych niniejszym zezwoleniem:
- do wywozu nieczystości dopuszczane będą tylko pojazdy szczelne, czyste, w stanie technicznym gwarantującym utrzymanie właściwego standardu sanitarnego i prawidłowego wykonywania usług.
5. Wymagania ochrony środowiska związane z wykonywaniem usług objętych niniejszym zezwoleniem: - realizacja usług w sposób zabezpieczający środowisko przed zanieczyszczeniem, przy wykorzystaniu sprzętu sprawnego technicznie oraz uwzględnieniu bezpieczeństwa i zdrowia osób korzystających z usług i obsługujących pojazdy asenizacyjne,
- realizacja usług w sposób zapewniający skuteczną ochronę powierzchni ziemi i wód przed ich szkodliwym wpływem, przy uwzględnieniu wymagań ochrony środowiska.
6.Określa się miejsce zrzutu nieczystości ciekłych:
- Gminna Spółka Komunalna w Dobrzycy Sp. z o.o. – Oczyszczalnia ścieków ul. Jarocińska 20, 63-330 Dobrzyca.
7.Obowiązki Wnioskodawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji:
• w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy przedsiębiorca prowadzący w/w działalność obowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazania ich Burmistrzowi Gminy Dobrzyca.
Sprawozdanie powinno zawierać:
• informacje o ilości i rodzaju nieczystości ciekłych odebranych z obszaru danej
gminy;
• informacje o sposobach zagospodarowania nieczystości ciekłych, wraz ze
wskazaniem stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości
ciekłe;
• liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe.
8. Podmiot, prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, dołącza do sprawozdania wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.
9. Po zakończeniu działalności objętej zezwoleniem Wnioskodawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t.j.Dz.U.z2018r.,poz.799), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U.z 2018r.,poz.992), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jednolity tekst Dz. U. 2018r.,poz. 1454) oraz przepisów sanitarnych.
10. Wnioskodawca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Burmistrzowi Gminy Dobrzyca wszelkie zmiany danych, określonych w niniejszym zezwoleniu.
Uzasadnienie
Pan Łukasz Obecny zam. Lubomierz 9, 63-300 Pleszew złożył w dniu 05.11.2018r. wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Dobrzyca.
Zgodnie z art. 7 ust. 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2016r.,poz.250) organem właściwym do wydania zezwolenia jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.
Wnioskodawca wykazał, że posiada możliwości organizacyjne i techniczne, umożliwiające wykonywanie działalności, o której mowa w zezwoleniu – dysponuje odpowiednimi pojazdami przystosowanymi do opróżniania zbiorników bezodpływowych.
Wnioskodawca przedstawił również zgodnie z art. 8 ust. 1 a oświadczenie o braku zaległości podatkowych oraz zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie społeczne.
Ścieki będą dostarczę do stacji zlewnej znajdującej się na Oczyszczalni Ścieków w Dobrzycy przy ul. Jarocińskiej 20, co wnioskodawca potwierdził zaświadczeniem z dnia 29.10.2018r. wydanym przez Gminną Spółkę Komunalną w Dobrzycy Sp. z o.o.
Wnioskodawca przedłożył również dokument potwierdzający prawo do dysponowania gruntami.
Uznano, że działalność usankcjonowana decyzją nie spowoduje zagrożenia dlaśrodowiska, a wszystkie wymogi związane z tą działalnością i obowiązki nałożone niniejszą decyzją będą spełnione.
Zezwolenie zostaje wydane na okres 10 lat tj. od dnia 03.12.2018r. (do dnia 01.12.2018r. wnioskodawca posiada aktualne zezwolenie) do 03.12.2028 roku.
Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji decyzji.
POUCZENIE
1.Od decyzji niniejszej przysługuje prawo wniesienia odwołania do Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Gminy Dobrzyca w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej decyzji.
Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji poprzez złożenie przed organem, który wydał decyzję oświadczenia w tym przedmiocie. Zrzeczenie się odwołania jest prawomocność decyzji, tj. brak możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
2.Zgodnie z art. 9 ust. 2-4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jeżeli przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie, nie wypełnia określonych w nim warunków, organ, który wydał zezwolenie, wzywa go do niezwłocznego zaniechania naruszania tych warunków. Jeżeli przedsiębiorca mimo wezwania nadal narusza te warunki, organ cofa zezwolenie w drodze decyzji, bez odszkodowania.
Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania określonych w zezwoleniu obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska. Organ, który wydaje zezwolenie, określa w drodze decyzji zakres i sposób wykonywania tych obowiązków.
2.Decyzja zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w BIP prowadzonym przez Urząd Miejski Gminy Dobrzyca.
BURMISTRZ
mgr Jarosław Pietrzak
Otrzymują:
1.Pan Łukasz Obecny
Lubomierz 9, 63-300 Pleszew
2.a/a
Opłatę skarbową w wysokości 107,00zł zgodnie z pkt. 42 części III
załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
(t.j. Dz.U.z 2016 poz.1827 z późn.zm.) za wydane zezwolenie pobrano
i skasowano na wniosku.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski Gminy Dobrzyca