Utrzymanie czystości i porządku w gminie

Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Dobrzyca

BURMISTRZ
GMINY DOBRZYCA
63-330 DOBRZYCA
Dobrzyca,2018-11-13
GGiOŚ.6233.2.2018
Decyzja w sprawie zezwolenia na  opróżnianie zbiorników bezodpływowych  i  transport nieczystości ciekłych.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2  i  ust.6, art. 9 ust. 1aa, 1b i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jednolity tekst Dz. U. 2018r.,poz. 1454), art.  104, art. 107 § 1 i § 4  ustawy  z  dnia  14  czerwca  1960 r.  Kodeks  postępowania  administracyjnego  (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r., poz.1257) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 5.11.2018r. Łukasza Obecnego, zam. Lubomierz 9, 63-300 Pleszew
Burmistrz Gminy Dobrzyca
I. zezwala Panu Łukaszowi Obecnemu zam. Lubomierz 9, 63-300 Pleszew; NIP – 617 175 75 23 na prowadzenie  działalności  w  zakresie:

1. opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Dobrzyca, powiat pleszewski, województwo wielkopolskie.
II.OKREŚLAM
1. Obszar  działalności  objętej  zezwoleniem;  teren  Gminy  Dobrzyca powiat pleszewski, województwo wielkopolskie.
2. Termin podjęcia działalności objętej zezwoleniem ustala się na  czas  oznaczony  od  dnia  03.12.2018  roku  do  dnia  03.12.2028  roku.
3.   Wymagania w zakresie jakości usług objętych niniejszym zezwoleniem:
-    przestrzeganie  w  tym  zakresie  zapisów  Regulaminu  utrzymania  czystości            i  porządku  na  terenie  Gminy  Dobrzyca,
-    oznakowanie  w  sposób  trwały  i  widoczny  pojazdu (nazwa, adres i telefon firmy ),  aby  umożliwić  zainteresowanym  skontaktowanie  się  z  firmą,
-    posiadanie  homologowanego  pojazdu  asenizacyjnego  spełniającego  wymagania  zawarte  w  rozporządzeniu  Ministra  Infrastruktury  z  dnia  12  listopada  2002  roku  w  sprawie  wymagań  dla  pojazdów  asenizacyjnych ( Dz. U. Nr 193, poz. 1617 )
4.Wymagania dotyczące standardu sanitarnego wykonywania usług objętych  niniejszym  zezwoleniem:
-    do  wywozu  nieczystości  dopuszczane  będą  tylko  pojazdy  szczelne,  czyste,  w  stanie  technicznym  gwarantującym  utrzymanie  właściwego  standardu  sanitarnego  i prawidłowego  wykonywania  usług.
5. Wymagania ochrony środowiska związane z wykonywaniem usług objętych niniejszym zezwoleniem: - realizacja usług  w  sposób  zabezpieczający  środowisko  przed  zanieczyszczeniem,  przy wykorzystaniu sprzętu sprawnego technicznie oraz uwzględnieniu  bezpieczeństwa  i  zdrowia  osób  korzystających  z  usług  i  obsługujących  pojazdy  asenizacyjne,  
- realizacja usług w sposób zapewniający skuteczną ochronę powierzchni ziemi i wód przed ich szkodliwym wpływem,  przy  uwzględnieniu  wymagań  ochrony  środowiska.
6.Określa się miejsce zrzutu nieczystości ciekłych:
-    Gminna Spółka Komunalna w Dobrzycy Sp. z o.o. – Oczyszczalnia ścieków ul. Jarocińska 20, 63-330 Dobrzyca.
7.Obowiązki  Wnioskodawcy  w  zakresie prowadzenia dokumentacji:

•    w terminie do końca  miesiąca  następującego  po  kwartale,  którego  dotyczy  przedsiębiorca  prowadzący  w/w  działalność obowiązany  jest  do  sporządzania kwartalnych  sprawozdań i przekazania  ich Burmistrzowi Gminy  Dobrzyca.       

Sprawozdanie  powinno  zawierać:
•     informacje o ilości i rodzaju nieczystości ciekłych odebranych z obszaru danej
gminy;
•     informacje o sposobach zagospodarowania nieczystości ciekłych, wraz ze
wskazaniem   stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości
ciekłe;
•    liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe.
8. Podmiot, prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, dołącza do sprawozdania wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.
9. Po  zakończeniu  działalności  objętej  zezwoleniem  Wnioskodawca  zobowiązany  jest  do  wykonania  wszystkich  czynności  wynikających  z  przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku  Prawo  ochrony  środowiska (t.j.Dz.U.z2018r.,poz.799), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U.z 2018r.,poz.992), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jednolity tekst Dz. U. 2018r.,poz. 1454) oraz przepisów sanitarnych.
10. Wnioskodawca  jest  zobowiązany  niezwłocznie zgłaszać Burmistrzowi  Gminy  Dobrzyca  wszelkie zmiany danych, określonych w niniejszym  zezwoleniu.
Uzasadnienie
Pan Łukasz Obecny zam. Lubomierz 9, 63-300 Pleszew  złożył w dniu 05.11.2018r. wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w  zakresie  opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na  terenie  Gminy  Dobrzyca.
Zgodnie z art. 7 ust. 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2016r.,poz.250) organem właściwym do wydania zezwolenia jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.
Wnioskodawca wykazał, że posiada możliwości organizacyjne i techniczne, umożliwiające wykonywanie działalności, o której mowa w zezwoleniu – dysponuje odpowiednimi pojazdami przystosowanymi do opróżniania zbiorników bezodpływowych.
Wnioskodawca przedstawił również  zgodnie z art. 8 ust. 1 a oświadczenie o braku zaległości podatkowych oraz zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie społeczne.
Ścieki będą dostarczę do stacji zlewnej znajdującej się na Oczyszczalni Ścieków w  Dobrzycy przy ul. Jarocińskiej 20, co wnioskodawca potwierdził zaświadczeniem z dnia 29.10.2018r. wydanym przez Gminną Spółkę Komunalną w Dobrzycy Sp. z o.o.
Wnioskodawca przedłożył również dokument potwierdzający prawo do dysponowania gruntami.
Uznano, że działalność usankcjonowana decyzją nie spowoduje zagrożenia dlaśrodowiska, a wszystkie wymogi związane z tą działalnością i obowiązki nałożone niniejszą decyzją będą spełnione.
Zezwolenie zostaje wydane na okres 10 lat tj. od dnia 03.12.2018r. (do dnia 01.12.2018r. wnioskodawca posiada aktualne zezwolenie) do 03.12.2028 roku.
Mając  na  uwadze  powyższe,  orzeczono  jak  w  sentencji  decyzji.    
POUCZENIE

1.Od decyzji niniejszej przysługuje prawo wniesienia odwołania do Kolegium      Odwoławczego w  Kaliszu  za  pośrednictwem  Burmistrza  Gminy  Dobrzyca  w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej decyzji.
Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji poprzez złożenie przed organem, który wydał decyzję oświadczenia w tym przedmiocie. Zrzeczenie się odwołania jest prawomocność decyzji, tj. brak możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.                    
2.Zgodnie  z  art.  9  ust.  2-4  ustawy  o  utrzymaniu  czystości  i  porządku  w  gminach,  jeżeli  przedsiębiorca,  który  uzyskał  zezwolenie,  nie  wypełnia określonych  w  nim  warunków,  organ,  który  wydał  zezwolenie,  wzywa  go  do  niezwłocznego  zaniechania  naruszania  tych  warunków.  Jeżeli  przedsiębiorca  mimo  wezwania  nadal  narusza  te  warunki,  organ  cofa  zezwolenie  w  drodze  decyzji,  bez  odszkodowania.
Wygaśnięcie  lub  cofnięcie  zezwolenia  nie  zwalnia  przedsiębiorcy  z  wykonania  określonych  w  zezwoleniu  obowiązków  dotyczących  wymagań  sanitarnych  i  ochrony  środowiska.  Organ,  który  wydaje  zezwolenie,  określa  w  drodze  decyzji  zakres  i  sposób  wykonywania  tych  obowiązków.  
2.Decyzja zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w BIP prowadzonym przez Urząd Miejski Gminy Dobrzyca.
BURMISTRZ
mgr Jarosław Pietrzak

Otrzymują:
1.Pan Łukasz Obecny
Lubomierz 9, 63-300 Pleszew
2.a/a

      Opłatę skarbową w wysokości 107,00zł zgodnie z pkt. 42 części III
załącznika do ustawy z dnia  16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
(t.j. Dz.U.z 2016 poz.1827 z późn.zm.)  za wydane zezwolenie pobrano
i skasowano na wniosku.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 13.11.2018
Dokument wytworzony przez: stanowisko d.s. gospodarki gruntami i ochrony środowiska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jolanta Matiasik
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 listopada 2018 10:55
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jolanta Matiasik
Ilość wyświetleń: 1702
13 listopada 2018 10:55 (Jolanta Matiasik) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany